Kraayenhof speelt spel der verleiding

Carel Kraayenhof & Sexteto Canyengue met Tango Heroes, Theater `t Voorhuys, Emmeloord zaterdag 14 oktober 2006.

Net zo gemoedelijk als het publiek binnen komt druppelt het nachtcafé op het podium ook vol. Als Carel Kraayenhof en Ville Hitula met hun bandoneons binnen komen gaan de zaal lichten uit en kan het feest beginnen. Het jubileumfeest dus van 20 jaar reizen en spelen. Voor dit jubileum staat niet alleen Kraayenhof`s Sexteto Canyengue op de bühne maar ook het danspaar Arjan en Marianne.en de zanger Omar Mollo.Al bij het eerste nummer laat Kraayenhof zien dat de tango veelzijdig is en verleid het publiek hiermee. Eigen geschreven nummers worden afgewisseld met nummers van bekende Tango helden. Sommige nummers zijn nieuw voor het publiek dat voor het eerst kennis maakt met het sextet andere zijn door hun melodieën en gebruik in onder andere reclames zeer bekend. Het is bijzonder gevarieerd en zowel de rustige, gedragen nummers als de up tempo, vrolijke nummers slaan aan. Dat de tango uitblinkt als nummer der verleiding verbeeldt het dansduo meer dan perfect. Iedere subtiele verandering in de muziek leidt tot een verandering in hun beweging. Dat dit zo goed op elkaar aansluit is niet zo vreemd als je weet dat bijvoorbeeld “Almo de tango” speciaal voor dit duo geschreven is. Omar Mollo zingt met een warme zware stem diverse nummers mee. Deze zanger uit Argentinië zingt niet in het Argentijns of Spaans maar speciaal in de taal vanBuenos Aires, de taal van de tango. Wat hij in ieder geval met de muzikanten gemeen heeft is zijn passie voor de tango en hun plezier om het onder de aandacht te brengen bij het publiek. Er is voortdurend oogcontact met elkaar en in wisselende samenstelling straalt het plezier er vanaf. Ze zijn volledig op elkaar ingespeeld en dat is misschien niet verbazingwekkend maar laat wel zien dat het een compleet geheel is. Ademloos stil is het in de zaal als de twee violisten Emma Breedveld en Bert Vos na de pauze een romantisch, breekbaar nummer ten gehore brengen. Het is een bekend en rustig nummer, “El dia que me quieras”. Een warm applaus is dan ook een verdient antwoord vanuit de zaal. In twee maal drie kwartier neemt Kraayenhof zijn publiek mee op reis door zowel de tijd als de wereld. Dat het publiek dan ook niet zo snel afscheid wil nemen blijkt als de ongeveer 300 mensen in de zaal tot 3 keer aan toe een staande ovatie aanbieden. Het spel der verleiding is dus duidelijk wederzijds en resulteert in een toegift die het publiek zeer waardeert.

Annemieke de Boer-Nierop De Noordoostpolder

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord