Denk je aan Carel Kraayenhof, denk je aan de bandoneon, het hart van de tango. De tango zo zegt men in Buenos Aires, bezingt het leven in drie minuten.
De bandoneons, het hart en de stem van de tango, leidt de andere instrumenten in het sextet met de pulserende kracht van de Canyengue: het krachtige ritme. Canyengue is voor de tango wat swing betekent voor jazz. De schitterende combinatie met viool, piano, contrabas, slagwerk en stem maakt de tango tot een steun en toeverlaat.

Kraayenhof: ,,In Argentinië krijg ik altijd geweldige reacties. Het land, dat in economische zin toch wel is afgegleden naar de status van een derdewereldnatie, beschouwt zich een beetje als ‘de kont van de wereld’ en is geweldig trots dat een buitenlander hún tango tot ver over de grenzen speelt.’’

In de voetsporen van de tango grootmeesters

Astor Piazolla gaf Carel een duw in de rug …en zei Piazolla: “Speel eens wat voor me, jongen”. Hij vond het duidelijk bijzonder dat een 28-jarige Nederlandse punker bandonéon speelde… totdat een huisgenoot een paar maanden later riep “Er is ene Piazolla voor je aan de lijn”….(Uit: Het leven in 3 minuten”)

 
 
 

Osvaldo Pugliese ‘Als je met Carel Kraayenhof een gesprek begint en je vraagt hem naar wat voor invloed Pugliese op zijn spel heeft gehad dan kan hij bijna tot tranen toe geroerd raken in zijn verhaal. Dat zegt heel veel over de persoon die hij is.’ De politieke betrokkenheid van Pugliese die als geen ander de tango gebruikte als stem van het volk om de militaire junta te bekritiseren, fascineerde Carel, muziek én actie voeren tegelijk.

 
 

Juan Jose Mossalini (picture), Roberto Alvarez, Horacio Ferrer, Gustavo Beytelmann, Alfredo Marcucci, Sexteto Mayor, Jose Libertella (picture below) en vele anderen… Make music together, dit zijn de tango helden.